Опції зарахування

Метою викладання навчальної дисципліни «Соціальна робота з різними категоріями клієнтів» є засвоєння студентами знань щодо особливостей соціальної роботи з різними категоріями клієнтів в умовах розвитку демократичних засад суспільства, зокрема з урахуванням принципу рівності прав та свобод представників різних соціальних груп суспільства; сприяння формуванню вмінь та навичок щодо організації цілеспрямованого та раціонального втручання в процес розв’язання проблем різних категорій клієнтів та задоволення їх потреб.

Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни «Соціальна робота з різними категоріями клієнтів» є:

–               сформувати системне уявлення про сутність теоретичних і методичних засад соціальної роботи з клієнтами різних категорій;

–               охарактеризувати чинники, які зумовлюють появу та специфічні проблеми особливих категорій клієнтів;

–               продемонструвати багатоманітність наявних у сучасній Україні категорій клієнтів, які потребують допомоги з боку соціальних служб;

–               розкрити правові засади соціальної роботи з різними категоріями клієнтів;

–               розкрити організаційно-функціональну структуру соціальної роботи з різними категоріями клієнтів в Україні;

–               ознайомити з вітчизняним та зарубіжним досвідом організації соціальної роботи з різними категоріями клієнтів.

У результаті вивчення навчальної дисципліни «Соціальна робота з різними категоріями клієнтів» студенти повинні знати:

-                   причини, які зумовлюють процеси виключення із суспільства певних категорій клієнтів;

-                   сучасні теорії щодо проблем виключення;

-                   психологічні та соціально-педагогічні особливості окремих категорій клієнтів, їхні потреби та проблеми;

-                   нормативно-правове забезпечення соціальної роботи з різними категоріями клієнтів;

-                   особливості організації соціальної роботи з конкретними категоріями клієнтів в Україні;

-                   форми та методи профілактично-корекційної, лікувально-оздоровчої та реабілітаційної роботи з різними категоріями клієнтів;

вміти:

-                   використовувати набуті знання щодо специфіки потреб та проблем представників різних категорій клієнтів у практичній соціальній роботі;

-                   розуміти проблеми різних груп клієнтів, які зумовлені їх виключенням із суспільства, та перетворювати їх на низку конкретних практичних завдань;

-                   застосовувати правові норми соціального захисту клієнтів – представників окремих категорій та груп;

-                   здійснювати аналіз стану організації соціальної роботи з конкретними категоріями клієнтів в Україні та визначати шляхи її покращення;

-                   добирати ефективні форми, методи та прийоми втручання в роботі з різними категоріями клієнтів, спираючись на ресурси клієнтів та соціальних служб;

-                   володіти різноманітними формами індивідуальної, групової та масової роботи з клієнтами;

-                   застосовувати технології соціальної роботи для ефективного розв’язання проблем клієнтів – представників різних категорій;

-                   використовувати системний підхід до аналізу та планування соціальної роботи з конкретними категоріями клієнтів.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):

-              здатність до вибору стратегії й тактики соціальної діяльності з урахуванням загальнолюдських цінностей і специфіки потреб та проблем клієнтів, які представляють різні категорії населення України;

-              здатність установлювати та підтримувати професійні відносини з клієнтами;

-              здатність визначати та аналізувати проблеми, потреби, специфічні особливості та ресурси індивіда, групи, громади;

-              здатність будувати соціальну роботу з клієнтами на базі компетентного використання нормативно-законодавчих актів, що захищають їхні права;

-              здатність аналізувати та здійснювати відбір новітніх форм і методів роботи в конкретних практичних ситуаціях, у тому числі з урахуванням зарубіжного досвіду;

-              здатність визначати завдання та умови втручання;

-              здатність враховувати проблеми, потреби, специфічні особливості та ресурси індивідуального або групового клієнта у виборі методів втручання;

-              здатність оперувати соціальними технологіями в практичній діяльності;

-              здатність до забезпечення соціального захисту, надання допомоги й підтримки, надання соціальних послуг окремим особам та соціальним групам;

-              здатність до розв’язання проблем клієнтів шляхом залучення відповідних спеціалістів (ресурсів різних соціальних служб), мобілізації власних зусиль, фізичних, психічних та соціальних ресурсів клієнта.


Кредити: 3
Гості не можуть отримати доступ до цього курсу. Будь ласка, увійдіть.